آوریل 20, 2024

پیش فروش دریاچه چیتگر با همکاری بین تعاونی و کارگزاری ها

روندهای فعلی بازار مسکن

پیش بینی می شود که بازار مسکن در سه ماهه آخر سال 2022 بیشتر کاهش یابد. برای فروشندگان، این می تواند خبر وحشتناکی باشد، اما برای خریداران، عالی است. با این حال، هنوز مشکل نرخ بالای وام مسکن وجود دارد. جنبه مثبت آن این است که اگر خریداران دست نگه دارند، عرضه خانه ها افزایش می یابد و پیش فروش برج های چیتگر فشار بیشتری بر فروشندگان برای کاهش قیمت ها وارد می کند. این یک اصلاح طولانی مدت برای بازار مسکن است .

آیا قیمت آپارتمان در سال های آینده کاهش می یابد؟

نرخ وام مسکن به شدت در حال افزایش است. فروش خانه در حال کاهش است. عرضه در حال بهبود است. در اینجا آخرین روندهای بازار مسکن در اکتبر 2022 مشاهده می شود. ما شاهد یک رکود شدید در بازار مسکن هستیم. متوسط ​​نرخ وام مسکن ثابت 30 ساله در حال حاضر کمی بیش از 7 درصد است، از حدود 3 درصد در اوایل سال جاری. این امر بازار مسکن گران قیمت را حتی غیرقابل‌قبول‌تر می‌کند.

اگر نرخ وام مسکن به افزایش خود ادامه دهد، اگرچه با سرعت کمتری نسبت به ماه‌های اخیر، تقاضا در سه ماهه آخر سال 2022 بیشتر کاهش می‌یابد، در حالی که قیمت مسکن نسبت به سال گذشته رشد خواهد کرد، البته با سرعت کمتر. بازار املاک و مستغلات به عنوان یک موهبت برای فروشندگان و منبع نگرانی خریداران در میانه این بیماری همه گیر ظاهر شده است. قیمت خانه سال هاست که به صورت تک رقمی در حال افزایش است.

میانگین فروش خانه و آپارتمان

میانه قیمت فهرست در ماه اکتبر نسبت به سال قبل با 13.3 درصد افزایش به 425000 دلار رسید و به آرامی در حال کاهش است. میانگین قیمت فروش خانه های موجود در ماه اکتبر با 6.6 درصد افزایش به 379100 دلار رسید و به 128 ماه متوالی افزایش نسبت به سال قبل رسید. فروش خانه های موجود نسبت به سال گذشته 28.4 درصد کاهش یافته است. فروش خانه های نوساز در ماه گذشته با 7.5 درصد افزایش به نرخ سالانه تعدیل فصلی 632000 واحدی رسید.

تاثیر نرخ وام مسکن و رکود در خرید و فروش آپارتمان

با نگاهی به آخرین روندها، به نظر می‌رسد که بازار مسکن کاملاً در منطقه «تصحیح» قرار دارد، زیرا نرخ‌های وام مسکن از آستانه 7 درصد فراتر رفته، فروش مسکن به‌طور چشمگیری کاهش یافته است و نگرانی‌ها از یک رکود اقتصادی در سطح ملی وجود دارد. در سه ماهه چهارم سال 2022، کارشناسان کاهش بیشتر فروش، افزایش نرخ بهره و افزایش نگرانی خریداران و فروشندگان در مورد آینده را پیش بینی می کنند.

سقوط قیمت آپارتمان در بازار مسکن

با این حال، بازار مسکن سقوط نخواهد کرد . دلیل اصلی این است که بازار فعلی مسکن توسط قوانین سست وام دهی، وام های رهن پایین یا صاحبان خانه های دارای اهرم بیش از حد هدایت نمی شود. افزایش قیمت مسکن در بازار فعلی مسکن توسط عوامل بنیادی حمایت می شود و با کمبود نسبی عرضه نسبت به تقاضا تعریف می شود. این تقاضا عمدتاً توسط هزاره‌هایی که وارد سال‌های اصلی خرید خانه خود شده‌اند، بر خلاف سرمایه‌گذاران ثابت و تلنگر، تقویت شده است.

به نظر می رسد که اکثر بازارها در سه ماهه چهارم سال 2022 کاهش فصلی را تجربه خواهند کرد. افزایش فعلی نرخ وام مسکن احتمالاً تأثیر مضطرب بیشتری بر فعالیت فروش مسکن خواهد داشت که منجر به کاهش شدیدتر فروش نسبت به پایان معمول می شود. امسال. کاهش قیمت خانه‌های برای فروش در حال افزایش است و پیش فروش برج های منطقه 22 با توجه به اینکه افراد کمتری خانه‌های گران‌قیمت (با قیمت‌های بالاتر) می‌خرند، ارزش مسکن می‌تواند حتی بیشتر از آنچه در ابتدا پیش‌بینی می‌شد کاهش یابد.

تصویب قوانین جدید توسط انجمن ملی مشاوران املاک در خصوص نحوه پیش فروش برج

خرید و فروش آپارتمان پرداخت حق کمیسیون

نادیا اوانجلو، اقتصاددان ارشد و مدیر پیش بینی انجمن ملی مشاوران املاک (NAR) می گوید: «فصلی بودن نقش مهمی در بازار مسکن ایفا می کند زیرا بر تقاضا و عرضه مسکن تأثیر می گذارد». هر سال، معاملات و قیمت‌ها در تابستان بالاتر از روند هستند، در حالی که فعالیت معمولاً با فرا رسیدن زمستان کاهش می‌یابد. فعالیت در سه ماهه آخر معمولاً 15 درصد نسبت به سه ماهه سوم کاهش می یابد. با این وجود، من معتقدم که بازار به دلیل موجودی کم، رقابتی باقی خواهد ماند.»