آوریل 18, 2024

مشاوره جهت پیش فروش برج های منطقه 22 توسط شرکت های تبلیغاتی

تعریف کمیسیون املاک و مستغلات

کمیسیون املاک و مستغلات به عنوان حق الزحمه ای است که به واسطه خدمات املاک به خریداران و فروشندگان ملک پرداخت می شود. این کارمزد معمولاً درصدی از کل قیمت فروش است. مرسوم است، هر چند از نظر قانونی اجباری نیست، که فروشنده کمیسیون را پرداخت می کند.

کمیسیون های دریافتی توسط مشاوران املاک و مستغلات

  • کمیسیون املاک و مستغلات هزینه ای است که به پیش فروش برج های چیتگر واسطه خدمات املاک به خریداران و فروشندگان ملک پرداخت می شود.
  • متوسط ​​نرخ کمیسیون املاک معمولا بین 4 تا 6 درصد کل قیمت خرید است. بین کارگزار لیست و کارگزار خریدار به نصف تقسیم می شود.
  • کل ساختار کمیسیون قابل مذاکره و بر اساس تقاضا و عرضه است.
  • کارمزد تنها کاری است که کارگزاران پرداخت در ازای کار سخت، زمان و پولی که سرمایه گذاری می کنند به این امید که بتوانند ملک را به سرعت بفروشند، دریافت می کنند.

کمیسیون املاک چقدر است؟

به طور معمول، خریداران و فروشندگان املاک و مستغلات از خدمات مشاوران املاک یا دلالان برای تسهیل معامله استفاده می کنند. کسانی که خدمات کارگزاری را استخدام می کنند، مشتریان (یعنی فروشندگان و خریداران) هستند و کسانی که برای ارائه چنین خدماتی استخدام می شوند، نمایندگان (یعنی کارگزاران) هستند.

 رابطه بین مشتری و کارگزار یک رابطه قراردادی است.

در املاک و مستغلات، کارگزار نماینده مشتری در معامله ملک است. در مقابل، کارگزاران برای ارائه خدمات خود غرامت دریافت می کنند. معمولاً کارگزار فروشنده که کارگزار لیست نامیده می شود، 50٪ (یا درصد توافقی متقابل) از کمیسیون به دست آمده را به کارگزار خریدار می دهد که کارگزار خرید نامیده می شود.

کمیسیون املاک و مستغلات به طور گسترده ای بر اساس بازار، ارزش ملک،کلاس دارایی

شرکت کارگزاری و کارمزد. به طور کلی، کمیسیون بین 4 تا 6 درصد قیمت خرید است. در سال 2017، در ایالات متحده ، یک مشاور املاک و مستغلات معمولاً 6٪ از قیمت فروش را درخواست می کرد، در حالی که در بریتانیا حدود 2-3٪ بود.

مشخص است که مکان، قوانین املاک و مستغلات، و روندهای فعلی بازار نقش مهمی در تعیین ارزش ملک و کمیسیون بعدی درخواست شده در مورد آن دارند. کمیسیون املاک و مستغلات را می توان از گزارش فوربس 2019 تخمین زد ، که در آن نمایندگان فروش در یک سال معمولاً 68860 دلار در کالیفرنیا و 57520 دلار در فلوریدا درآمد داشتند. درآمدها به عوامل مختلفی مانند تعداد کل معاملات و کارمزدها بستگی داشت.

رونق در بازار املاک و مستغلات

علاوه بر این، کالیفرنیا به دلایلی مانند شکاف عرضه-تقاضا، بازار پررونق و محدودیت‌های نظارتی همچنان به عنوان یک بازار مسکن بسیار گران قیمت خبر می‌دهد. کمیسیون معمولاً بین کارگزار فهرست و کارگزار خریدار به نصف تقسیم می شود. فرض کنید ما کارگزار فهرست خانه ای هستیم که به قیمت 400000 دلار فروخته شده است و فروشنده به ما کمیسیون 5 درصدی داده است. کل کمیسیون 20000 دلار است.

اقدامات دولت در راستای افزایش وام کمک هزینه خرید و پیش خرید آپارتمان به مستاجرین

به عنوان یک کارگزار لیست، 50٪ را به کارگزار خریدار می دهیم که 10000 دلار برای ما باقی می گذارد. شرکت کارگزاری که ما در آن کار می کنیم (مثلاً آژانس املاک و مستغلات) باید کمیسیون خود را کاهش دهد. این می تواند از 5 تا 40 درصد کمیسیون کارگزار فهرست باشد (این بر اساس تجربه و کل خانه های فروخته شده قابل مذاکره است). فرض کنید شرکت کارگزاری در مورد ما 20٪ را می گیرد و سپس فقط 8000 دلار (قبل از کسر مالیات) باقی می ماند.

آیا کمیسیون املاک قابل مذاکره است؟

مبلغ کمیسیون ارائه شده توسط فروشنده به کارگزار لیست قابل مذاکره است. کارمزدی که کارگزار لیست به کارگزار خریدار می پردازد نیز قابل مذاکره است. به طور معمول، فروشندگان 4 تا 6 درصد از قیمت فروش را به کارگزار فهرست می پردازند. اگر فروشندگان ملک انگیزه فروش ملک خود را داشته باشند، ممکن است نرخ کمیسیون بالاتری را ارائه دهند.

 آنها ممکن است در صورت بالا بودن قیمت ملک، کمیسیون کمتری ارائه دهند (یعنی 5٪ در یک خانه 100 میلیون دلاری 5،000،000 دلار است، که به عنوان یک مقدار مطلق، ممکن است خیلی زیاد باشد). برعکس، اگر پیش فروش دریاچه چیتگر ملک به مبلغ ناچیز دلاری فروخته شود، فروشنده یا دلال ممکن است کمیسیون بالاتری را پیشنهاد دهد. به عنوان مثال، اگر ملکی به قیمت 49000 دلار فروخته شود، فروشنده ممکن است 5000 دلار به عنوان غرامت ارائه دهد که معادل 10.2٪ است.

آیا پرداخت کمیسیون املاک به کارگزاران ارزش آن را دارد؟

گاهی اوقات، یک کارگزار فهرست ممکن است کمتر از 50٪ از کل کمیسیون را به کارگزار خریدار ارائه دهد. برای مثال، اگر ملکی ترافیک زیادی داشته باشد و خریداران زیادی برای یک خانه با هم رقابت کنند، کارگزار فهرست ممکن است تنها 40 درصد از کمیسیون را ارائه دهد زیرا تقاضا بسیار زیاد است. از سوی دیگر، اگر ملکی طی 90 روز هیچ پیشنهاد یا علاقه ای ندیده باشد، یک کارگزار فهرست ممکن است 60 درصد از کمیسیون را برای ترغیب کارگزاران خرید برای نشان دادن ملک به مشتریان خود ارائه دهد.

مردم اغلب غر می زنند که کارگزاران از یک تراکنش پول زیادی به دست می آورند و ارزش خدماتی را ارائه نمی دهند که با مبلغ غرامت مطابقت داشته باشد. با این حال، کل بازاریابی با هزینه خود کارگزار انجام می شود. زمان و هزینه ای که برای بازاریابی یک ملک صرف می شود شامل انجام پرس و جوهای جدی، تهیه لیست املاک، ارسال آگهی، گرفتن عکس های حرفه ای از خانه، تماس با خریداران و سایر دلالان برای بحث در مورد لیست، حضور در خانه های باز، نگهداری وب سایت ها، تبلیغات پولی است.

پیش فروش دریاچه چیتگر با وام زیر قیمت بازار مسکن
نحوه بازاریابی املاک و مستغلات توسط مشاوران

سایر هزینه های بازاریابی برخی از معاملات ملک ممکن است در عرض 24 ساعت بسته شوند، و برخی دیگر ممکن است چندین ماه در یک زمان نمایش داده شوند. صرف نظر از این، همچنان انتظار می رود کارگزاران همان کیفیت کار را ارائه دهند و همان مقدار کمیسیون را دریافت کنند.

کارگزاران خرید می‌توانند ماه‌ها صرف نشان دادن خانه‌های مختلف به خریداران، توضیح مزایای محله‌های مختلف، بردن خریدار به نمایشگاه‌ها، ارائه پیشنهادات، یافتن توصیه‌هایی برای بازرسان خانه، وام دهندگان یا سایر طرف‌های درگیر شوند. اگر خریدار تصمیم بگیرد که دیگر علاقه ای به خرید خانه ندارد، کارگزار چیزی عایدش نمی شود.